معرفی دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر
معرفی دستگاه چاپ بنر
امتیاز بدهید!

ورود دستگاه چاپ بنر به ایران توانست نوعی تفاوت را در زمینه چاپ و تبلیغات ایجاد کند. به ویژه در تبلیغات محیطی این دستگاه نوعی جهش ایجاد کرد که تا قبل از آن کمتر مشاهده می شد. قبل از ساخت دستگاه چاپ بنر در دنیا، حداقل در ایران از پارچه نویسی استفاده می شد. هم برای درب مغازه ها و هم برای اطلاعیه ها و اعلامیه ها، پارچه نویسی کاربرد داشت.
در ابتدای ایجاد این نوع دستگاه و عدم وجود ان در ایران، چاپ هایی که قرار بود به صورت لارج فرمت با دستگاه چاپ بنر کار شوند، به کشور امارات فرستاده و بعد از چند هفته به ایران وارد می شدند. این کار بیشتر برای تابلو های مغازه ها و فروشگاه های معتبر انجام می شد، چرا که هم زمان زیادی برای سفارش تا تحویل چاپ صرف می شد و هم اینکه قیمت بالایی داشت و هر کسی حاضر به این هزینه ها نبود.
با ورود دستگاه چاپ بنر، قیمت چاپ بنر در ایران به شدت کاهش پیدا کرد و عمومیت بیشتری نیز به آن داده شد. انواع مختلف دستگاهی که در آن زمان وارد ایران شدند، بسیار ابتدایی تر از دستگاه هایی بودند که در حال حاضر در کشور مشغول به چاپ هستند. با ورود این دستگاه به ایران در شهرهای مختلف رنگ و لعاب تبلیغات محیطی و سر در مغازه ها تغییر کرد و به مرور پارچه نویسی برای چنین مواردی منسوخ شد.
به نظر می رسد با توجه به رشد استفاده از دستگاه چاپ بنر در سال های اخیر، این دستگاه کاربردهای بیشتر و بیشتری نیز داشته باشد. در حال حاضر دستگاه چاپ بنر نه تنها بر روی متریال بنر، بلکه بر روی متریال های دیگری مثل استیکر، مش، کاغذدیواری و موارد بسیار زیاد دیگری چاپ می زند و همین مورد توانسته به تنوع بالای کاربردهای این دستگاه نیز کمک کند.

دستگاه چاپ بنر
استفاده از این دستگاه اگر به درستی انجام شود و مراقبت های کافی نیز از تمامی موارد دستگاه شود، بهره وری مناسبی خواهد داشت. در ادامه این مطلب به معرفی دستگاه چاپ بنر می پردازیم و با کاربردهای این دستگاه نیز به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.
خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ بنر یک خرید حرفه ای است که باید برای آن به تمامی موارد توجه شود. در واقع شما نمی توانید بدون هیچ اطلاعات فنی برای خرید این دستگاه اقدام کنید. علاوه بر این شما باید توجه داشته باشید که برای خرید این دستگاه نیاز به تحقیق و نیاز سنجی و موارد مختلف دذیگری دارید.
در واقع اولین گام برای اینکه دستگاه چاپ بنر را بخرید این است که نیاز سنجی کنید. اینکه در منطقه یا شهری که قرار است دستگاه چاپ بنر را راه اندازی کنید چه میزان چاپ وجود دارد بسیار مهم است. ممکن است در یک شهر کوچک که متقاضیان زیادی برای چاپ وجود نداشته باشد، اصلا به صرفه نباشد که شما اقدام به راه اندازی یک چاپ خانه کنید و بهتر است از این خرید پشیمان شوید. علاوه بر نیاز سنجی باید توجه داشته باشید که اگر هم سفارش چاپ در آن منطقه وجود دارد، تا چه اندازه این بازار اشباع شده و متقاضیان چاپ، چاپ های خود را به کجا می سپارند.
بعد از نیاز سنجی و تحقیق باید با اهالی فن مشورت کنید تا اطلاعات فنی در این زمینه بدست آورید. یکی از گزینه های پیش روی شما این است که با دستگاه داران صحبت کنید و یا با مراکز مشاوره رایگان دستگاه چاپ بنر به گفتگو بنشینید. توجه داشته باشید که خرید این دستگاه بسیار مهم است و باید از مشورت همه افراد بهره مند شوید و الا بعد از مدتی در زمینه های مختلف دچار مشکل می شوید.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *