نحوه ی فعالیت دستگاه برش لیزر

نحوه ی فعالیت دستگاه برش لیزر
نحوه ی فعالیت دستگاه برش لیزر
5 (100%) 2 votes

در این مطلب قصد داریم رویه فعالیت دستگاه برش لیزر که یکی از دستگاه های پرکاربرد در دنیا ، می باشد را شرح دهیم. این دستگاه با به کار رفتن تکنولوژی خاص در ساخته خود توانسته است در صنایع مختلف تحولی بزرگ به وجو آورد. به دلیل فراوانی کاربردهای این دستگاه با عنوان دستگاه لیزر و مدل های مختلفی از این دستگاه تولید و روانه ی بازار شده است.

ساز و کار دستگاه لیزر

ساز و کار لیزر به این صورت می باشد که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه دارای ماده‌ای جمع ‌کننده یا فعال کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرژی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌ کند. دستگاه برش لیزر با استفاده از تکنولوژی این دستگاه کار می کند.

طرح اولیه ی لیزر

طرح اولیه لیزر (میزر) برای اولین بار توسط انیشتین ارائه شد. در شرح کار لیزر می توان اشاره کرد که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد شده که این دو فوتون با هم، هم فرکانس می باشند.وقتی این روند ادامه یابد شمار فوتون‌ها افزایش یافته که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند. جالب است بدانید که این علم خاص و پیچیده در دستگاه برش لیزر پیاده سازی شده و بدون نیاز به هیچ دانش علمی قابلیت استفاده برای عموم را دارد.
فروش دستگاه برش لیزر یکی از مهم ترین رویه فعالیت دستگاه برش لیزر می باشد و برای این مورد باید دقت داشته باشید که دستگاه برش لیزر برای فروش نیاز به مراحل تکمیلی و مشاوره و خدمات پس از فروش و همچنین توانایی تهیه و کاندید کردن چندین محصول را برای فروش مورد توجه قرار می دهد.

لیزر از دیدگاه علم فیزیک

البته قابل ذکر است که لیزر در علم فیزیک انواع مختلفی دارد ،به عنوان مثال لیزر گازی یکی از انواع لیزر است که در ان از یک عنصر گازی یا چند عنصر گازی به صورت ترکیبی استفاده می شود تا لیزر به کمک آن ها تولید شود.

اما دستگاه برش لیزر همانطور که از اسمش نمایان است از اشعه لیزر کمک می گیرد تا عملیات برش و حکاکی را به صورت دقیق بر روی متریال های مختلف و مد نظر انجام دهد. دقت بالای دستگاه لیزر خود گواه این نکته می باشد که اپراتور دستگاه نیز باید دقت به خرج دهد تا کیفیت کار بالا رود. این دستگاه عموما نسبت به مدل های دیگر دستگاه CNC ابعاد کوچکتری داشته اما گستره کاربرد آن بسیار وسیع می باشد.

انواع دستگاه برش لیزر

خود دستگاه برش لیزر از انواع مختلفی تشکیل شده که در ادامه به انواع ان ها اشاره خواهیم کرد:
۱٫ CO2 شیشه ای
۲٫ CO2 سیلندری
۳٫ فایبر
۴٫ یگ
۵٫ و مارکینگ

 

 

محصولات ما

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید

دیدگاه (1)

  • امید پاسخ

    سلام
    با تشکر از مطالب خوبتان
    تفاوت لیزر co2 شیشه‌ای با سیلندری در چیست ؟
    با تشکر

    خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۴ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *