نکاتی برای خرید درست دستگاه بنر قسمت دوم

نکاتی برای خرید درست دستگاه بنر قسمت دوم
5 (100%) 1 vote

عامل دما و اثر آن بر دستگاه چاپ بنر

دما نکته ی مهم دیگری است که برای دستگاه بنر باید مورد توجه قرار گیرد.نقش دما را در کیفیت کارایی دستگاه نمی شود نادیده گرفت. همواره باید مدنظر داشته باشید که دمای محیط چاپخانه و طبیعتا دمای هد دستگاه چاپ بنر در شرایط ایده آل قرار داشته باشد، که در صورت مغایرت این شرایط مشکلاتی برای چاپ ایجاد می شود.اپراتور در تمامی فصل ها باید حواسش به تنظیم دمای محیط باشد و این موضوع بسته به فصل خاصی مثلا تابستان یا زمستان ندارد.

در فصل تابستان اکثرا از کولر گازی برای خنک کردن محیط استفاده می کنند کولر گازی به ویژه در مناطق گرمسیری کمک شایانی به دستگاه می کند و می تواند دمای دستگاه را به شدت کاهش دهد.اما کولر آبی برای این مورد گزینه ی مناسبی نمی باشد و بیشتر از ۳ الی ۴ درجه نمی تواند دمای محیط را کاهش دهد. به همین علت توصیه می شود در فصل تابستان در محیطی که دستگاه بنر نصب شده است، از کولر گازی استفاده شود. چرا که دمای بالا هم کیفیت چاپ را کاهش می دهد و هم مشکلاتی را برای هد ایجاد می کند. البته مهمترین مشکل همان کیفیت چاپ است که باعث ایجاد نارضایتی در مشتری می شود.

فصل سرد‎

در فصل زمستان اوضاع فرق می کند. و شما برای کیفیت بهتر در چاپ خود باید محیط چاپخانه و سر هد خود را گرم نگه دارید. گرم کردن سر هد البته کار اصولی نمی باشد و مطلوب است تا تلاش شود تا کل محیط چاپخانه گرم شود. برای این منظور نیز می توانید از هیتر های گازی و برقی کمک بگیرید. راهکار بعدی گرم کردن جوهر می باشد که البته کمی خطرناک بوده و در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر دستگاه های جدید نوعی هیتر بر روی هد دستگاه نصب کرده اند که می تواند دمای سر هد را بالا برده و مشکلات هد گرفتگی را کاهش دهد. توجه داشته باشید که دما موضوع مهمی است که نمی توان به این سادگی ها از کنار آن گذشت و باید مورد توجه فراوان قرار گیرد.

رطوبت

موضوع بعدی تنظیم رطوبت است. تنظیم نبودن رطوبت محیط نیز می تواند مشکلاتی را در چاپ به وجود آورد و باید مورد توجه قرار گیرد. باید سعی شود علاوه بر دماسنج، رطوبت سنج نیز در چاپخانه نصب شود تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید. رطوبت برای دستگاه های مختلف متفاوت است اما بهتر است رطوبت را در یک میزان مشخص نگه دارید.

روغن کاری

یکی از نکاتی که به آن توجه کافی نمی شود، روغن کاری ریل و بلبرینگ دستگاه بنر است. این کار موضوع مهمی است که می تواند در بالا بردن عمر دستگاه بنر نقش ایفا کند. این روغن کاری باید به صورت منظم صورت پذیرد تا مشکلی برای دستگاه ایجاد نشود.

ایمنی

نکته پایانی که باید به آن اشاره کنیم این است که دستگاه بنر یک دستگاه ایمن و بدون خطر است اما اگر دقت کافی را به کار نبندید می تواند خطرات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. دستگاه بنر وقتی روشن می شود دیگر با هیچ کسی شوخی ندارد و می توادند خطر آفرین باشد. در نتیجه در درجه اول سعی کنید افراد متفرقه را به محل چاپخانه راه ندهید. در واقع این افراد هیچ اطلاعاتی از دستگاه بنر و خطرات آن ندارند و به همین علت ممکن است خطراتی را برای آن ها به همراه داشته باشد. علاوه بر این خود شما نیز تا می توانید نکات ایمنی را رعایت کنید. نکات ایمنی استفاده از دستگاه بنر آنقدر هم سخت و پیچیده نیست اما بهتر است همین نکات ریز که تکنسین دستگاه به شما گوشزد کرده است را رعایت کنید تا خدای نکرده خطری شما را تهدید نکند.

استفاده از دستگاه بنر نکات زیادی دارد که در این مطلب تنها به بخش از ان ها اشاره کردیم. شما با استفاده از این نکات می توانید هم کارایی خود یا اپراتور دستگاه را بالا ببرید و هم عمر دستگاه خود را افزایش دهید. در واقع رعایت این نکات برای تمام کسانی که از دستگاه بنر استفاده می کنند ضروری است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. رعایت نکات بیان شده هم می تواند از نظر کیفیت و هم از نظر صرفه اقتصادی کار با دستگاه بنر به شما کمک کند که مزیت فوق العاده ای به حساب می آید.

 

 

محصولات ما

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *