نکاتی در مورد دستگاه برش لیزر

نکاتی در مورد دستگاه برش لیزر
4.8 (95%) 8 votes

دستگاه های مختلف صنعتی به خصوص دستگاه برش لیزر با هر میزان از استفاده روزانه، نیاز به مراقبت نیز دارند.همچنین برای بهره بردای مناسب تر، باید نکات تخصصی هر کدام از آن ها را یاد بگیرید و رعایت فرمایید.
نکات ایمنی نیز از مهمترین نکات در استفاده از دستگاه های صنعتی می باشد.
دستگاه برش لیزر نیز که از رده دستگاه های صنعتی به شمار می روند از این قاعده مستثنی نیست و نکات مشترکی بین همه مدل های آن ها وجود دارد. در زیر به نکاتی در مورد دستگاه برش لیزر اشاره خواهیم کرد:

۱  از کپسول آتش نشانی استفاده کنید

ایمنی مهمترین نکته در هر کاری به حساب می آید. اگر تمام نکات ایمنی را در استفاده از دستگاه برش لیزر رعایت کنید ،احتمال آتش سوزی وجود نخواهد داشت. اما با این حال بهتر است در محل نصب دستگاه،کپسول آتش نشانی شارژ شده داشته باشید. اپراتور دستگاه باید نحوه استفاده از کپسولرا بلد باشد تا در مواقع اضطراری بتواند مهارت کافی برای مهار آتش را داشته باشد. بی احتیاطی و نداشتن لوازم ایمنی کافی و لازم می تواند خسارت های جبران ناپذیری به مجموعه و شخص وارد کند.

۲ بهترین گزینه برای چیلر، آب مقطر ۲ بار تقطیر می باشد

در استفاده از دستگاه برش لیزر، چیلر و نگه داری از آن اهمیت فراوانی پیدا می کند.
برای آنکه چیلر دستگاه برش لیزر شما به خوبی کار کند، بهتر است از آب مقطر دو بار تقطیر استفاده کنید. استفاده از آب معمولی یا آب مقطر معمولی برای چیلر مطلوب نمی باشد. دقت کنید آب مقطر خریداری شده کیفیت مناسبی برای استفاده در چیلر داشته باشد.

۳ آب چیلر هر دو ماه یک بار تعویض شود

چیلر از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های دستگاه برش لیزر به شمار می آید. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم،آب استفاده شده برای چیلر حتما باید آب مقطر باشد آن هم حتما از نوع دو بار تقطیر . اما این آب باید به صورت منظم و مرتب تعویض شود. بدون در نظر گرفتن میزان کارکرد دستگاه، حتما هر دو ماه یکبار کل آب مقطر چیلر دستگاه برش لیزر را عوض کنید. این کار به عملکرد بهتر چیلر دستگاه شما کمک شایانی می کند.

در قسمت اول، ۳ نکته برای استفاده بهتر از دستگاه برش لیزر را بیان کردیم.در این قسمت ۳ نکته دیگر که درباره تمیزکردن اینه ها و لنز دستگاه برش لیزر است را بیان خواهیم می کنیم.

۴ لنز ها را با کلروفرم تمیز کنید

لنز دستگاه برش لیزر را همواره تمیز و بدون هرگونه آلاینده نگه دارید.تمیز بودن لنز دستگاه برش لیزر کمک بسیار زیادی در بالا رفتن کیفیت کار شما خواهد کرد.اما در نظر داشته باشید تمیز کاری لنز ها به علت حساسیت آن حتما توسط مواد مرغوب و با کیفیت انجام شود.کلروفوم یکی از بهترین گزینه برای تمیز کردن لنز می باشد.دقت کنید کلروفرم خریداری شده استانداردهای کافی و لازم را داشته باشد.برای بهتر شدن کار، در تمیز کاری دقت ویژه ای به کار بگیرید تا هیچ وقت این قسمت از دستگاه شما کثیف نباشد.

۵ الکل سفید یا استون بهترین گزینه برای آینه ها

به مانند آنچه در نکته قبل برای لنز دستگاه به آن اشاره شد، آینه های دستگاه برش لیزر نیز مانند لنز این دستگاه باید همواره تمیز نگه داشته شوند.
مواد زیادی برای پاک کردن آینه ها وجود دارد اما بهترین گزینه الکل سفید رقیق شده است. البته استون نیز می تواند گزینه ی دیگر و خوبی برای پاکسازی آینه ها باشد. تمیز کاری آینه ها را به هیچ وجه فراموش نکنید تا کیفیت کار شما همواره در سطح عالی باقی بماند.

۶ دور گوش پاک کن خط قرمز بکشید

بر خلاف آنچه در برخی سایت های تخصصی در زمینه دستگاه های لیزر بیان می شود، پاک کردن آینه و لنز دستگاه برش لیزر به وسیله گوش پاک کن کار اشتباهی می باشد. گوش پاک کن های مختلف میزان پنبه متفاوتی دارند اما بهتر است به طور کلی دور گوش پاک کن را خط بکشید.کم بودن پنبه کوش پاک کن می تواند باعث خش افتادن بر روی آینه ها یا لنز شود. برای پاک کردن بهتر است از پنبه استفاده کنید تا مطمئن شوید وسیله ای که با آن آینه و لنز را پاک می کنید، روی دستگاه شما خش نمی اندازد.

 

 

محصولات ما

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید

دیدگاه (1)

  • الماسی پاسخ

    سلام
    چه ماده ی دیگری برای تمیز کردن لنزها پیشنهاد میدهید؟

    اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷ در ۹:۳۵ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *