کاربردهای دستگاه برش لیزر

کاربردهای دستگاه برش لیزر
4 (80%) 1 vote

با نگاه کردن به پیرامون زندگی خود متوجه می شوید که بسیاری از اسباب و وسایل زندگی به کمک دستگاه یا ماشین آلات خاصی ساخته شده اند و آماه ی استفاده ی شما قرار گرفته اند. معمولا ماشین های سی ان سی از جمله دستگاه برش لیزر، برای این منظور نقش بسیار مهمی دارند. وسایل مذکور، ممکن است کاربردی بوده و شکل و مشخصات ظاهری آن به منظور کارآیی های گوناگون تعریف شده باشد. مانند صفحات و بدنه ی کیس کامپیوتر که سوراخ ها، شیارها و .. در قسمت های مختلف و اطراف آنها تعبیه شده و هر کدام فایده ی خاص خود را دارند. سوراخ ها برای تهویه مناسب و برخی شیارها و فرورفتگی ها و برجستگی ها نیز محل جای گذاری قطعات سخت افزاری و یا اتصال سیم ها می باشند.

کاربردهای مختلف دستگاه برش لیزر

برخی دیگر از این اشیاء نیز جنبه ی کاربردی خاصی ندارد و به منظور تزئین یا تکمیل دکور اتاق یا دفتر کار مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا اگر به جعبه های فانتزی دستمال کاغذی یا برخی از لوازم التحریر و ابزار اداری دقت کنید، طرح و نقش ها و حکاکی و شیارهایی که فرم خاصی دارند را مشاهده خواهید دید.
بخش قابل توجهی از این شیارها و حکاکی ها نیز توسط دستگاه برش لیزر که یکی از انواع دستگاه سی ان سی هستند، بر روی این قطعات به وجود می آیند. با گسترش و تولید روز افزون این ابزار و اشیای کاربردی و تزئینی، متوجه میزان رو به رشد استفاده از دستگاه برش لیزر خواهید شد. به عبارت دیگر، از گذشته تا امروز، به نسبت افزایش لوازم خانگی، کامپیوتری، تزئینی و …، بالطبع بهره مندی از توانایی های ماشین آلات سی ان سی و برش لیزر نیز افزایش پیدا کرده است.

دستگاه برش لیزر و دکوراسیون داخلی

از همین رو، بدون شک برای فعالان در عرصه ی دکوراسیون داخلی نیز خرید و به کار گیری دستگاه برش لیزر اهمیت بسیاری دارد. چرا که بخش قابل توجهی از قطعات، صفحات و بدنه های مورد استفاده در دکوراسیون منازل و دفاتر اداری و سالن های همایش و …، می توانند تحت عملیات دقیق این دستگاه تولید یا تکمیل شوند.

البته نباید فراموش کنیم که این روند رو به رشد، یک روند و ارتباط دو سویه میان محصولات تولید شده و دستگاه برش لیزر محسوب می شود. به این ترتیب که با افزایش انواع محصولات از این دست، برای آماده سازی آنها نیز تعداد بیشتری دستگاه برش لیزر به کار گرفته می شود، و بالعکس، با رشد بازار فروش و استفاده از این نوع ابزار و لوازم، زمینه برای استفاده ی بیشتر از دستگاه برش لیزر فراهم خواهد شد.

دستگاه برش لیزر و تبلیغات

با بررسی این موارد، می توان نتیجه گیری کرد که یک کارگاه کوچک در صورت خرید یکی از این نوع ماشین آلات، قادر خواهد بود نقش خود را در رفع نیاز صنایع مرتبط، ایفا کند. یکی از اصلی ترین حوزه های کاری در ارتباط تنگاتنگ با دستگاه برش لیزر و ماشین آلات مشابه، حوزه ی چاپ و تبلیغات است. به خوبی می دانیم که صنعت تبلیغات امروز، صرفا توزیع آگهی و اطلاع رسانی با استفاده از بنر و صفحات مجازی نیست. ابزار و لوازم کاربردی و تزئینی مانند قاب های کوچک، جعبه های فانتزی و … ، بخش مهمی از روش های تبلیغات در عصر نوین را متوجه خود کرده اند. به همین ترتیب، قسمت سخت افزاری و پشتیبانی این رویکرد، یعنی تهیه متریال مورد استفاده (چوب، فلز، سنگ، پلاستیک و …) از یک سو، و ماشین آلات شکل دهی این مواد از سوی دیگر، جایگاه مهمی در پیشبرد اهداف تبلیغاتی هستند.

 

دستگاه برش لیزر و صنایع چرم و پارچه

علاوه بر صنعت چاپ و تبلیغات، یکی دیگر از صنایعی که در سال های اخیر، استفاده از دستگاه برش لیزر را جزو برنامه های توسعه ی خود قرار داده، صنایع مرتبط با پارچه و چرم هستند. فرم ها و نقوش گوناگونی که بر سطح انواع پارچه های دوخت لباس و مانتو ایجاد می گردند، همچنین برش کاری و حکاکی روی ورق های چرمی، برای دوخت کیف ها، کمربند ها و روکش کفش هایی که از جنس چرم باشد، نیاز به استفاده از دستگاه برش لیزر دارند.

در صنایع ماشین سازی و قطعه سازی نیز، نمی توان تاثیر مثبت دستگاه برش لیزر را نادیده گرفت. بدون عملیاتی که توسط دستگاه CNC و لیزر انجام پذیر هستند، تولید و ارائه ی محصولات و خدمات منطبق با نیاز بازار، مشکل و گاهی غیر ممکن است.

یکی از مهم ترین حوزه های کار با انواع دستگاه برش لیزر، صنایع قالب سازی و مدل سازی می باشد. این صنایع ارتباط تنگاتنگی با شاخه ی ماشین سازی دارند. اما خروجی نهایی آنها، بیشتر برای موارد حساس تر و دقیق تر است. به عنوان نمونه مدل هایی که قرار است برای ساخت و شکل دهی قالب های ریخته گری استفاده گردند، باید دارای دقت ابعادی بالایی باشند. با توجه به دو پارامتر سرعت و دقت (غیر از سیستم کنترل هوشمند) در عملکرد دستگاه برش لیزر، بهره برداری از چنین ماشین شگفت انگیزی برای کارفرمایان فعال در این گونه مشاغل، وسوسه انگیز و در برخی موارد گریز ناپذیر است.

 

 

محصولات ما

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *