دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر
3.6 (71.25%) 32 votes

دستگاه برش لیزر  دستگاهیست که از اشعه لیزر برای برش استفاده می‌کند؛ از این فناوری در زمینه صنعت و ساخت‌وتولید استفاده می‌شود. برش لیزری توسط اشعه لیزر که از یک خروجی قوی لیزر ،روی اجسام می‌تابد انجام می‌شود. قسمتی از جسم مورد نظر که بریده می‌شود  معمولا یا آب می‌شود یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود؛ که توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود. درنهایت سطح بریده شده با کیفیت خیلی عالی ایجاد خواهد شد. لیزر صنعتی قدرت برش بیشتری دارد، که در صنایع مختلفی مانند صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و غیره کاربرد دارد.
دستگاه‌ برش لیزر به دو گروه فلزی و غیر فلزی تقسیم می‌شوند که هرکدام قابلیت‌های منحصر به خود را دارد؛ هر دستگاهی با توان (وات) و قابلیت‌های مختلفی تولید می‌شود که موارد استفاده آن متفاوت است.

 

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر

استفاده آسان ، دقت و کیفیت برش در محصول نهایی و کاهش پـِرتی متریال برش از مزایای استفاده از برش لیزری به جای برش‌های مکانیکی است. بدلیل آنکه قدرت پرتو لیزر در تمام مراحل برش یکسان است نتیجه کار بسیار با کیفیت و مطلوب از آب‌درمیاید.

احتمال تاب برداشتن و شکستن ماده تحت برش در این روش تقریبا صفر است چون،اولا فشاری به متریال وارد نمی‌شود و ثانیا ناحیهٔ مؤثر حرارتی لیزر در این روش بسیار کوچک و در حد صدم‌میلیمتر است.

تفاوت برش با لیزر نسبت به پلاسما ،دقت بالاتر برش و مصرف انرژی کمتر برش لیزر است. برش لیزر انرژی کمتری مصرف می‌کند و دقت بالاتری برای برش دارد.اما ضخامت برش (ضخامت متریال) در دستگاه‌های برش لیزری بیشتر از ضخامت برش دستگاه‌های پلاسما نیست. در این زمینه هر دو دستگاه توان برش ضخامت‌های یکسانی دارند.
در سالهای اخیر دستگاه‌های برش لیزری قوی‌تری در حال تولید هستند تا بتوانن ضخامت‌های بیشتری را با آنها  برش داد. اما هزینهٔ تولید این دستگاه‌ها بیشتر از دستگاه‌های برش پلاسما است.

به همین دلایل، برش‌های مکانیکی خیلی زود از صنعت طرد شدند. ضمن آنکه پرتو لیزر قطر بسیار کمتری نسبت به تیغ اَره‌های سنتی دارد که باعث افزایش بازدهی تولید می‌شود و مصرف متریال برش را کمتر می‌کند.

خرید دستگاه برش لیزر

بمنظور خرید یک دستگاه برش لیزری بهتر است اول نیاز خود را از خرید این دستگاه بسنجید و جنس و ضخامت متریال برش را در نظر بگیرید. دستگاه‌های برش معمولا باید توان بالاتری نسبت به دستگاه‌ حکاکی لیزر داشته باشد تا بتواند بخوبی عمل برش را انجام دهد. برای حکاکی لیزری نیاز به توان بالایی از لیزر نیست. در ادامه چند مورد از خصوصیات دستگاه را نام میبریم که بهتر است پیش از خرید آنها را بررسی کنید :

  1.  اندازه میز کار دستگاه : نسبت به فضای کارگاه شما ،هرچه میز دستگاه بزرگتر انتخاب شود کار سریعتر انجام خواهد شد چرا که تعدادی بیشتری از قطعه در یکبار برش تولید میشود و کمتر نیاز به دخالت اپراتور خواهد بود.
  2.  توان تیوپ لیزر :با توجه به نیازتان برای برش یا حکاکی میتوانید تیوپ لیزر مناسب را خریداری کنید و روی دستگاه نصب کنید.
  3. میز ثابت یا برقی : زمانی که میزکار بزرگی انتخاب می‌کنید میتوانید سایز بزرگتری از متریال را روی دستگاه بگذارید، میز برقی در این حالت به شما کمک میکند که تا بخشی از مرحله انتقال متریال زیر هد برش توسط دستگاه انجام گیرد و دخالت اپراتور کمتر شود.

قیمت دستگاه برش لیزر

دستگاه‌های برش لیزری در ابعاد و توان‌های مختلفی تولید می‌شوند. دستگاه‌های برش لیزری فلزات با غیرفلزات از نظر  ساختار تیوپ و توان تولید لیزر باهم متفاوت هستند. قیمت دستگاه برش لیزری به عواملی بستگی دارد که بطور خلاصه به آن اشاره می‌کنیم :

  1. نوع و توان تیوب لیزر برای ایجاد پرتو لیزر
  2. اندازه میز کار
  3. نوع مادربرد دستگاه
  4. آپشن های خاص دستگاه مثل میز متحرک و برقی
  5. نوع و کیفیت قطعات همراه دستگاه مثل چیلر خنک کننده
  6. مدت ضمانت و تعهدات فروشنده برای خدمات پس از فروش

اینها عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه است، البته تفاوت قیمت دو فروشنده از  یک دستگاه یکسان ، ناشی از خدمات متفاوتی است که پس از فروش به شما ارائه میکنند. مانند سرویس دوره‌ای ، آموزش کار با دستگاه ، خدمات پس از فروش و تهیه لوازم مصرفی.

خدمات پس از فروش دستگاه برش لیزری

زمانی که دستگاه خریداری چند ده میلیون تومان قیمت دارد خدمات پس از فروش بسیار مهم می‌شود.دستگاه‌هایی که بطور محسوسی قیمت پایینتری دارند، ضعف خدمات پس از فروش دارند. عدم وجود قطعات جانبی دستگاه در بازار و عدم آشنایی تکنسین‌های تعمیر با ساختار این دستگاه‌ها موجب از بین رفتن سرمایه و اعتبار کاری شما خواهد شد.

شما پس از خرید دستگاه بسیار به گارانتی و پشتیبانی نیاز خواهید داشت. خرید دستگاه ارزان قیمتی که خدمات پس از فروش خوبی ندارد دور ریختن پول‌تان خواهد بود چون بزودی نیاز به سرویس پیدا میکند و هیچ شرکتی نمیتواند به شما خدمات بدهد و گاهی مجبور به خرید دستگاه جدید خواهید شد.

تصور کنید سفارشات زیادی قبول کرده‌اید و صبح شنبه، دستگاه مشکل پیدا کند و قطعه لازم آن به این راحتی در بازار پیدا نشود.هم از اعتبارتان سر تحویل سفارشات کم می‌شود و هم دوندگی و اعصاب‌خوردی پیدا کردن قطعه لازم شمارا خسته میکند. باید دقت نمایید خدمات پس از فروش مناسب بسیار بیشتر از قیمت دستگاه برش لیزر اهمیت دارد.

پس از خرید نوبت به راه اندازی و آموزش کار با دستگاه برش لیزر می‌رسد که اولین خدمت پس از فروش خواهد بود. مجموعه فروش موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود. در سیمای شهر همه این موارد  به صورت رایگان برای خریدار انجام می‌شود و پشتیبانی ،نگهداری و تعمیر دستگاه بر عهده کارشناسان ما در سیمای شهر خواهد بود.

قبل از خرید دستگاه برش لیزری این ۴مورد را حتما بررسی کنید؟

یک ایمیل معتبر وارد کنید تا همزمان با گوش دادن آنرا برای شما ایمیل کنیم تا همیشه در دسترس‌تان باشد

پادکست صوتی

کار با دستگاه برش لیزر؛  از کجا شروع کنم؟

انتخاب و خرید یک دستگاه برش لیزر اولین مرحله کار است. اینکه انتخاب شما تا حد مناسب کار شما از همه لحاظ باشد بستگی به زمانی دارد که صرف تحقیق و بررسی انواع دستگاه‌ها کرده‌اید. عوامل مختلفی در انتخاب و خرید یک دستگاه تأثیرگذار است. از قیمت دستگاه گرفته تا ابعاد آن و ویژگیهای خاص آن، همگی باید بدقت بررسی شود. اگر به دنبال یک کارگاه کوچک با درآمد محدود هستید، دستگاه‌های کوچکتر بهترند. چرا که هم هزینه خرید آنها کمتر است هم فضای کمتری اشغال میکنند و میتوانید کارگاه کوچکتری تهیه کنید.
اما اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهید و از دستگاه خود برای سالیان متوالی کار بکشید عاقلانه است که از یک دستگاه برش لیزر با اندازه بزرگ‌تر استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که در کار خود گستره وسیع تری داشته باشید و قدرت مانور خود را برای مشتری‌های مختلف حفظ کنید.
خرید دستگاه برش لیزر مناسب، به شما امکان برش محصولات مختلف را با اندازه‌های کوچک و بزرگ را می‌دهد. کسانی که  تازگی یک کسب و کار را شروع می‌کنند، ضروری است که توان رقابت در بازار را داشته باشند . انتخاب دستگاه بزرگ‌تر بدلیل قابلیت‌های بیشتر ، امکان تولید انبوه را به شما می‌دهد . درصورتی‌که تعداد سفارشات شما رشد کند، شرایط پاسخگویی به مشتریان را خواهید داشت.
معمولاً برای شروع کار یک دستگاه برش لیزر با اندازه ۱۳۰ در ۹۰ سانتیمتر مناسب است. همچنین بهتر است که تیوب حداقل ۸۰ وات داشته باشید که بتوانید انواع سفارشات را انجام دهید.

کانال تلگرام

دستگاه برش لیزر و خدمات پس از فروش

بحث خدمات پس از فروش برای دستگاه‌های صنعتی مثل همین دستگاه برش لیزری بسیار مهم است اکیدا توصیه میشود از خرید دستگاهی که گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد حتی به نصف قیمت بازار خودداری کنید. شما پس از خرید دستگاه به کررات به گارانتی و پشتیبانی آن نیاز پیدا میکنید.

دستگاه برش لیزری بدون خدمات پس از فروش حداکثر ۶ماه برای شما کارخواهد کرد و پس از باید برای همیشه در گوشه انبار رها شود. فقط تصور کنید درست وسط یک پروژه سنگین و سودآور دستگاه به مشکل بخورد و شرکت سریعا به آن رسیدگی نکند و دستگاه ۱ هفته خاموش باشد ، از کار خود عقب می افتید و مشتریان خود را از دست خواهید داد و حتی ممکن است متحمل پرداخت خسارت شوید.

باید دقت نمایید خدمات پس از فروش مناسب بسیار بیشتر از قیمت دستگاه برش لیزر اهمیت دارد.  زیرا پس از خرید نوبت به راه اندازی و آموزش کار با دستگاه برش لیزر فرا می رسد که همان بحث خدمات پس از فروش خواهد بود.  مجموعه موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود.  همه این موارد به صورت رایگان در سیمای شهر عرضه می ‌شود.

 

فروش دستگاه برش لیزر

فروش  دستگاه برش لیزر مراحل متعددی دارد .خدمات پس ازفروش، آموزش ، حمل و نقل ، تحویل و نصب دستگاه برش لیزر در واقه مراحل متفاوت فروش است. این مراحل در اصل رعایت و استانداردهای وارد کردن دستگاه به کشور و رعایت رویه مشتری مداری در تضمین این که قطعات و متخصصین ما توانایی ساپورت و حمایت از مشتری را داشته باشند و بتوانند در این عمل موفق واقع شوند.

فروش دستگاه برش لیزر  از نظر سیمای شهر، در واقع شروع یک همکاری بلند مدت است. فروش دستگاه از هر نوع شروع راه تازه ای برای تضمین کیفیت و همچنین تامین قطعات مورد نیاز و استفاده‌ی دستگاه است. این موارد در سطح بالایی از مشتری مداری باید اجرا شود و توانایی خدمت رسانی در تضمین حضور تعمیر کاران شرکت و یا پاسخگویی های تلفنی برای مشتری و همچنین سیستم مشتری مداری و کارگروه پشتیبانی بسیار مهم است.

واردات دستگاه برش لیزر

واردات دستگاه برش لیزری یکی از مراحل تقریبا سخت کار فروش است. این دستگاه ها تماما خارجی وارداتی هستند و به آن ها حق گمرک تعلق می گیرد. وقتی شرکتی تعداد بالایی دستگاه را همزمان وارد می کند  قیمت دستگاه هایش نسبت به شرکت های وارد کننده کوچک پایین تر خواهد بود. زیرا شرکت های وارد کننده کوچک به علت وارد کردن تعداد محدود دستگاه برش لیزر گمرکی بسیاری باید پرداخت کند و قیمت دستگاه برش لیزر بالا خواهد رفت.ولی اگر شرکت وارد کننده بزرگ باشد گمرکی که پرداخت می کند به ازای تعداد بیشتری دستگاه برش لیزر است و به همین دلیل قیمت دستگاه برش لیزر پایین تر می شود.

دستگاه برش لیزر

پس اگر می خواهید پول کمتری برای خرید دستگاه برش لیزر پرداخت کنید سعی کنید از شرکت های معتبر و بزرگتر خرید نمایید. اطمینان داشته باشید که قیمت دستگاه برش لیزر برای شما پایین تر خواهد افتاد.و همچنین شرکت های بزرگ خدمات پس از فروش بهتری را به شما ارائه خواهند داد. شاید ارائه خدمات پس از فروش باعث شود قیمت دستگاه کمی بالا رود ولی ارزش آن را خواهد داشت. شرکت که بزرگ باشد به غیر از قیمت بر روی خدمات پس از فروش آن نیز بیشتر می توان حساب کرد ولی این مورد همیشه صدق نمی کند.

زیرا گاهی اوقات به قدری شرکت های بزرگ سرگرم مشتری های جدید می شوند که کمتر فرصت توجه به مشتری های قدیمی تر را دارند. مشتری‌های قدیمی مجبور می شوند در صف بمانند یا برای ادامه کار به شرکت های دیگر مراجعه کنند. پس برای این که این اتفاق نیفتد حتما از مشتری های قدیمی شرکت نیز پرس و جو کنید.

تماس با سیمای شهر

همین الان میخواهم مشاوران سیمای شهر با من تماس بگیرند

دستگاه برش لیزری فایبر

دستگاه فایبر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تجهیزات مارک و حک هستند که به‌مرور زمان استفاده از آن بسیار رو به رشد است. دستگاه فایبر قابلیت حکاکی و مارکینگ بر روی مواد مختلف ازجمله فلزات، پلاستیک، سنگ و مواردی از این‌ دست را دارد. بنابراین حوزه‌های مختلفی مایل به استفاده از دستگاه فایبر در صنعت خود هستند، و حتی اگر اقدام به خرید دستگاه فایبر نکنند، حداقل به عنوان سفارش می‌توانند از شرکت‌های فعال در صنعت چاپ با دستگاه فایبر کمک بگیرند.

تجهیزات فلزی را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: فلزات سنگین و فلزات سبک و حساس. شرکت‌های تولیدکننده فلزات سبک و حساس مانند قطعات استفاده شده در صنعت کامپیوتر و هوافضا سعی می‌کنند که مشخصات کلی محصول خود به همراه برند شرکت را بر روی محصول حک کنند. دستگاه فایبر لیزری در این مرحله وارد می‌شود و نقش خود را نشان می‌دهد. از طرفی، استفاده از این شیوه مارکینگ فقط محدود به حوزه فلزات نیست و استفاده از آن در صنایع پزشکی و تولیدات دارویی نیز اثبات شده است.

 

 

 

دیدگاه (4)

  • نیما ستاری پاسخ

    مازاد برش روی دستگاه چجوری پاک میشه؟ کجا میره؟

    تیر ۳۱, ۱۳۹۶ در ۱:۱۵ ق.ظ
    • admin پاسخ

      درود.
      برش لیزری توسط اشعه لیزر که از یک خروجی قوی لیزر ،روی اجسام می‌تابد انجام می‌شود. قسمتی از جسم مورد نظر که بریده می‌شود معمولا یا آب می‌شود یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود؛ که توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود. درنهایت سطح بریده شده با کیفیت خیلی عالی ایجاد خواهد شد.

      خرداد ۳, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۷ ق.ظ
  • توسعه شمع پارس پاسخ

    اگه برق نوسان کرد لیزر قدرتش کم و زیاد شد برش هم کم و زیاد میشه؟

    آذر ۲۵, ۱۳۹۶ در ۹:۵۴ ب.ظ
    • admin پاسخ

      درود.
      نوسان برق یکی از عوامل مخرب برای دستگاه است که باید از پیش آمدن آن جلو گیری کرد. اما به هرحال توان لیزر تابشی همیشه ثابت است

      خرداد ۳, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۸ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *