قیمت دستگاه برش لیزر

قیمت دستگاه برش لیزر
3.2 (64.71%) 34 votes

قیمت دستگاه برش لیزر  یکی از اصلی‌ترین معیارهای خرید برای خریدار است. بودجه‌ای که برای خرید دستگاه برش لیزری اختصاص داده شده، همیشه اصلی‌ترین محدودکننده است. دستگاه‌های لیزر رایج در بازار ایران، بازه قیمت مشخصی دارد. معمولا یکی از دستگاه‎های برش لیزری از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود؛ و بخش بزرگی از بازار را در سیطره خود قرارمی‌دهد. دستگاه‌های لیزر برش در ایران عمدتا از لیزر دی اکسید کربن استفاده می‌کنند. توان این لیزرها چیزی بین ۶۰ تا ۱۲۰ وات است.لیزر توسط تیوب شیشه‌ای لیزر تولید می‌شود. برای جلوگیری از داغ شدن بیش‌از اندازه آنرا با مدار بسته آب خنک می‌کنند. دستگاه سی ان سی با تابش این پرتو لیزر بر روی ماده مورد نظر، عمل برش را آن انجام می‌دهد.

قیمت دستگاه برش لیزر و عوامل موثر بر آن

قیمت دستگاه برش لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه مهمترین آنها را شرح خواهیم داد. کیفیت و امکانات دستگاه با قیمت آن نسبت مستقیمی دارد. هرچی هزینه بیشتری برای خرید یک دستگاه لیزر بکنید، از امکانات بیشتری بهره‌مند می‌شوید. اما در نظر بگیرید که آیا واقعا به چنین آپشنی نیاز دارید ؟. صرف هزینه بیشتر باید کاملا حساب‌شده و دقیق باشد.

نوع لیزر دستگاه برش لیزر

تعریف لیزر : لیزر پرتوی نوری با طول موج ثابت است. مزیت اصلی لیزر پخش نشدن این پرتوی نور است. این امر باعث میشود لیزر به صورت یک باریکه نور از تیوب لیزر ساطع شود. تمام انرژی لیزر در همین باریکه نوری باقی می‌ماند. لیزر نسبت به نوع منبع تولید آن، اسامی مختلفی دارد. نوع لیزر بکار رفته در قیمت دستگاه برش لیزر تاثیر دارد.

در دستگاه برش لیزر از تیوپهای  ۶۰ تا ۱۲۰ وات استفاده می‌کند. توان پایین‌تر برای حکاکی لیزری است. توانهای بالا بدلیل قدرت زیاد لیزر، برای برش استفاده می‌شود.در سی ان سی و برش لیزری از لیزر CO2 یا همان دی اکسیدکربن استفاده می‌کنند. معمولا قیمت دستگاه برش لیزر که با لیزر CO2 ساخته شده مقرون به صرفه‌تر است و مصرف برق کمتری دارد.

از لیزر دی اکسید کربن برای برش و حکاکی روی فلزات و غیر فلزات استفاده می‌شود. چوب،پلاستیک،پارچه،پرم،کاغذ و مقوا از جلمه موادی هستند که امروزه بسیار زیاد تحت برش لیزری قرار می‌گیرند.

ابعاد میز کار

یکی از موارد بسیار مهم که تاثیر زیادی در کارایی دستگاه و کارکرد شما دارد ابعاد و اندازه میز کار است. انجام سفارشات مختلف و کیفیت نهایی کار بستگی زیادی به اندازه و ابعاد میز کار دارد. گذر زمان به شما ثابت می‌کند که چه کار خوبی کردید که زمان بیشتری صرف انتخاب ابعاد میز کارتان کرده‌اید. که میز کار کوچک‌تر از  ۹۰×۱۳۰ بیشتر برای حکاکی لیزری کاربرد دارد و ابعاد بزرگتر از آن قابلیت حکاکی‌شان کاهش می‌یابد.

میز کارهای بزرگتر از ۹۰×۱۳۰ بیشتر برای برشکاری استفاده می‌شود. ابعاد مختلف میز کار اختلاف زیادی در قیمت دستگاه برش لیزر ایجاد نمی‌کند. پیشنهاد ما انتخاب سایز ۹۰×۱۳۰ است. چون مرز بین دو حالت برش و حکاکی است. به همین دلیل بیشترین فروش بازار را در اختیار دارد.

کف میزکار میتواند دو نوع “لانه زنبوری” و یا “شمشیری” باشد. هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و هرکسی براساس تجربه اش یک از این دو گزینه را می‌پسندد.

امکان بعدی که میزکار میتواند داشته باشد برقی بودن است. درحالت برقی به ان موتوردار میگویند. میزکار برقی خود دو حالت تک موتوره و دو موتوره دارد که پیشنهاد میکنیم حتما نوع دو موتوره خریداری کنید.

پیشنهاد ما به خریداران برای میزکار ، ترکیب میزکار “زنبوری موتوردار ” یا میزکار “شمشیری ثابت” است. البته اگر بودجه شما امکان خرید بدهد، بهترین حالت خرید یک میزکار لانه زنبوری برقی به همراه یک میز کار ثابت شمشیری بصورت همزمان است. میزکار در قیمت دستگاه برش لیزری تاثیری در حدود ۵۰۰هزارتومان تا ۲.۵میلیون تومان دارد.

برد کنترل دستگاه

برد کنترل دستگاه نقش مهمی در نحوه کار دستگاه دارد. کیفیت دستگاه و راحتی کار با آن به برنامه‌نویسی برد کنترل بستگی دارد. وظیفه برد کنترل ، ایجاد ارتباط بین کاربر و دستگاه است. همچنین هدایت سیستمهای حرکتی سی ان سی از وظایف مهم برد کنترل است.

بهترین کنترلی که هم اکنون به بازار معرفی شده کنترلر rdc6442 است که به دلیل مزایای بیشماری که دارد مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. راحتی کار با این کنترلر مهمترین ویژگی آن است. به علاوه امکانات استثنایی نرم افزار دستگاه و صفحه نمایش رنگی آن با قابلیت پیش نمایش نقشه‌ها و تخمین زمان برش از دیگر امکانات این سیستم است. برد کنترل تاثیر نسبتا زیادی روی قیمت دستگاه برش لیزر دارد.

پنل دستگاه

اکثر دستگاه‌های موجود در ایران پنل عادی دارند. اهمیت پنل کلید ۶تایی، قابلیت کنترل اجزای مختلف دستگاه به صورت جداگانه است. این پنل کار با دستگاه را بسیار آسان‌تر میکند. عدم وجود آن باعث مشکلاتی در حین کار با دستگاه میشود. معمولا بیشتر دستگاه‌ها دارای این قابلیت نیستند. در هنگام خرید به این موضوع بیشتر دقت کنید. پنل تاثیر زیادی روی قیمت دستگاه برش لیزر ندارد.

تیوب مولد لیزر

تیوب مولد لیزر یک لوله شیشه‌ای دو جداره است اشعه لیزر را تولید می‌کند. طول موج لیزر در ناحیه مادون قرمز و غیر مرئی است.  صرف نظر از برند آن، برحسب طول موج به مدل‌های مختلف تقسیم می‌شود. در حال حاضر رایج‌ترین و با کیفیت‌ترین تیوب بازار برند RECI می باشد.

۱- تیوب ۱۲۰ سانت توان بین ۸۰ تا ۱۰۰ وات (سری ۲)

۲- تیوب ۱۴۰ سانت توان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ وات ( سری ۴)

۳-تیوب ۱۶۰ سانت توان بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ وات ( سری ۶)

با اینکه این قسمت از دستگاه قابلیت تعویض و ارتقا دارد ولی تاثیر زیادی روی قیمت دستگاه برش لیزر دارد.

چیلر دستگاه

چیلر دستگاه وظیفه  کاهش دمای آب، در مدارد خنک کننده تیوب لیزر را دارد. چیلر آب خنک  و نوع بهتر آن چیلر آب خنک یخچالی بهترین نوع چیلرها هستند. بهترین برند چیلر موجود در بازار (CW5000 (S&A است و دیگر نام ها و توان ها مثل cw6000 cw12000 cw5200 محصولات متفرقه می باشند.

دنبال قیمت دستگاه برش لیزری هستید؟؟  این ۴مورد مهمتر از قیمت است!!

یک ایمیل معتبر وارد کنید تا همزمان با گوش دادن آنرا برای شما ایمیل کنیم تا همیشه در دسترس‌تان باشد

پادکست صوتی

 

 

 

 

کار با دستگاه برش لیزر؛  از کجا شروع کنم؟

انتخاب و خرید یک دستگاه برش لیزر اولین مرحله کار است. اینکه انتخاب شما تا حد مناسب کار شما از همه لحاظ باشد بستگی به زمانی دارد که صرف تحقیق و بررسی انواع دستگاه‌ها کرده‌اید. عوامل مختلفی در انتخاب و خرید یک دستگاه تأثیرگذار است. از قیمت دستگاه گرفته تا ابعاد آن و ویژگیهای خاص آن، همگی باید بدقت بررسی شود. اگر به دنبال یک کارگاه کوچک با درآمد محدود هستید، دستگاه‌های کوچکتر بهترند. چرا که هم هزینه خرید آنها کمتر است هم فضای کمتری اشغال میکنند و میتوانید کارگاه کوچکتری تهیه کنید.
اما اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهید و از دستگاه خود برای سالیان متوالی کار بکشید عاقلانه است که از یک دستگاه برش لیزر با اندازه بزرگ‌تر استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که در کار خود گستره وسیع تری داشته باشید و قدرت مانور خود را برای مشتری‌های مختلف حفظ کنید.
خرید دستگاه برش لیزر مناسب، به شما امکان برش محصولات مختلف را با اندازه‌های کوچک و بزرگ را می‌دهد. کسانی که  تازگی یک کسب و کار را شروع می‌کنند، ضروری است که توان رقابت در بازار را داشته باشند . انتخاب دستگاه بزرگ‌تر بدلیل قابلیت‌های بیشتر ، امکان تولید انبوه را به شما می‌دهد . درصورتی‌که تعداد سفارشات شما رشد کند، شرایط پاسخگویی به مشتریان را خواهید داشت.
معمولاً برای شروع کار یک دستگاه برش لیزر با اندازه ۱۳۰ در ۹۰ سانتیمتر مناسب است. همچنین بهتر است که تیوب حداقل ۸۰ وات داشته باشید که بتوانید انواع سفارشات را انجام دهید.

 

دستگاه برش لیزر و خدمات پس از فروش

بحث خدمات پس از فروش برای دستگاه‌های صنعتی مثل همین دستگاه برش لیزری بسیار مهم است اکیدا توصیه میشود از خرید دستگاهی که گارانتی و خدمات پس از فروش ندارد حتی به نصف قیمت بازار خودداری کنید. شما پس از خرید دستگاه به کررات به گارانتی و پشتیبانی آن نیاز پیدا میکنید.

دستگاه برش لیزری بدون خدمات پس از فروش حداکثر ۶ماه برای شما کارخواهد کرد و پس از باید برای همیشه در گوشه انبار رها شود. فقط تصور کنید درست وسط یک پروژه سنگین و سودآور دستگاه به مشکل بخورد و شرکت سریعا به آن رسیدگی نکند و دستگاه ۱ هفته خاموش باشد ، از کار خود عقب می افتید و مشتریان خود را از دست خواهید داد و حتی ممکن است متحمل پرداخت خسارت شوید.

باید دقت نمایید خدمات پس از فروش مناسب بسیار بیشتر از قیمت دستگاه برش لیزر اهمیت دارد.  زیرا پس از خرید نوبت به راه اندازی و آموزش کار با دستگاه برش لیزر فرا می رسد که همان بحث خدمات پس از فروش خواهد بود.  مجموعه موظف است دستگاه را به هر مکانی که مشتری بخواهد ارسال کند و کارشناسان آن را نصب نمایند و سپس آموزش های لازم به اپراتور داده شود.  همه این موارد به صورت رایگان در سیمای شهر عرضه می ‌شود.

 

قیمت و فروش دستگاه برش لیزر

فروش  دستگاه برش لیزر مراحل متعددی دارد .خدمات پس ازفروش، آموزش ، حمل و نقل ، تحویل و نصب دستگاه برش لیزر در واقه مراحل متفاوت فروش است. این مراحل در اصل رعایت و استانداردهای وارد کردن دستگاه به کشور و رعایت رویه مشتری مداری در تضمین این که قطعات و متخصصین ما توانایی ساپورت و حمایت از مشتری را داشته باشند و بتوانند در این عمل موفق واقع شوند.

فروش دستگاه برش لیزر  از نظر سیمای شهر، در واقع شروع یک همکاری بلند مدت است. فروش دستگاه از هر نوع شروع راه تازه ای برای تضمین کیفیت و همچنین تامین قطعات مورد نیاز و استفاده‌ی دستگاه است. این موارد در سطح بالایی از مشتری مداری باید اجرا شود و توانایی خدمت رسانی در تضمین حضور تعمیر کاران شرکت و یا پاسخگویی های تلفنی برای مشتری و همچنین سیستم مشتری مداری و کارگروه پشتیبانی بسیار مهم است.

واردات دستگاه برش لیزر

واردات دستگاه برش لیزری یکی از مراحل تقریبا سخت کار فروش است. این دستگاه ها تماما خارجی وارداتی هستند و به آن ها حق گمرک تعلق می گیرد. وقتی شرکتی تعداد بالایی دستگاه را همزمان وارد می کند  قیمت دستگاه هایش نسبت به شرکت های وارد کننده کوچک پایین تر خواهد بود. زیرا شرکت های وارد کننده کوچک به علت وارد کردن تعداد محدود دستگاه برش لیزر گمرکی بسیاری باید پرداخت کند و قیمت دستگاه برش لیزر بالا خواهد رفت.ولی اگر شرکت وارد کننده بزرگ باشد گمرکی که پرداخت می کند به ازای تعداد بیشتری دستگاه برش لیزر است و به همین دلیل قیمت دستگاه برش لیزر پایین تر می شود.

دستگاه برش لیزر

پس اگر می خواهید پول کمتری برای خرید دستگاه برش لیزر پرداخت کنید سعی کنید از شرکت های معتبر و بزرگتر خرید نمایید. اطمینان داشته باشید که قیمت دستگاه برش لیزر برای شما پایین تر خواهد افتاد.و همچنین شرکت های بزرگ خدمات پس از فروش بهتری را به شما ارائه خواهند داد. شاید ارائه خدمات پس از فروش باعث شود قیمت دستگاه کمی بالا رود ولی ارزش آن را خواهد داشت. شرکت که بزرگ باشد به غیر از قیمت بر روی خدمات پس از فروش آن نیز بیشتر می توان حساب کرد ولی این مورد همیشه صدق نمی کند.

زیرا گاهی اوقات به قدری شرکت های بزرگ سرگرم مشتری های جدید می شوند که کمتر فرصت توجه به مشتری های قدیمی تر را دارند. مشتری‌های قدیمی مجبور می شوند در صف بمانند یا برای ادامه کار به شرکت های دیگر مراجعه کنند. پس برای این که این اتفاق نیفتد حتما از مشتری های قدیمی شرکت نیز پرس و جو کنید.

 

دستگاه برش لیزری فایبر

دستگاه فایبر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تجهیزات مارک و حک هستند که به‌مرور زمان استفاده از آن بسیار رو به رشد است. دستگاه فایبر قابلیت حکاکی و مارکینگ بر روی مواد مختلف ازجمله فلزات، پلاستیک، سنگ و مواردی از این‌ دست را دارد. بنابراین حوزه‌های مختلفی مایل به استفاده از دستگاه فایبر در صنعت خود هستند، و حتی اگر اقدام به خرید دستگاه فایبر نکنند، حداقل به عنوان سفارش می‌توانند از شرکت‌های فعال در صنعت چاپ با دستگاه فایبر کمک بگیرند.

تجهیزات فلزی را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: فلزات سنگین و فلزات سبک و حساس. شرکت‌های تولیدکننده فلزات سبک و حساس مانند قطعات استفاده شده در صنعت کامپیوتر و هوافضا سعی می‌کنند که مشخصات کلی محصول خود به همراه برند شرکت را بر روی محصول حک کنند. دستگاه فایبر لیزری در این مرحله وارد می‌شود و نقش خود را نشان می‌دهد. از طرفی، استفاده از این شیوه مارکینگ فقط محدود به حوزه فلزات نیست و استفاده از آن در صنایع پزشکی و تولیدات دارویی نیز اثبات شده است.

 

 

دیدگاه (4)

  • پارسا شهریاری پاسخ

    سلام کنترلر های زیادی من دیدم توی بازار. کدومشون بهتره؟!

    مرداد ۱۷, ۱۳۹۶ در ۹:۱۴ ق.ظ
    • admin پاسخ

      درود.
      بهترین کنترلی که هم اکنون به بازار معرفی شده کنترلر rdc6442 است که به دلیل مزایای بیشماری که دارد مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

      خرداد ۳, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۵ ق.ظ
  • حسین امینی پاسخ

    درود بر شما
    این برش لیزر دقیقا فقط اشعس یا ماده ای میتابونه؟

    اسفند ۲۹, ۱۳۹۶ در ۵:۱۵ ب.ظ
    • admin پاسخ

      درود
      در سی ان سی و برش لیزری از لیزر CO2 یا همان دی اکسیدکربن استفاده می‌کنند و ماده‌ای در این فرایند مصرف نمی‌شود. صرفا از تیوب CO2 برای تولید لیزر استفاده می‌شود

      خرداد ۳, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۳ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *