معرفی دستگاه بنر

دستگاه چاپ بنر
معرفی دستگاه بنر
امتیاز بدهید!

دستگاه بنر

دستگاه بنر یکی از برترین دستگاه های چاپ لارج فرمت به حساب می آید. این دستگاه توانست با استفاده از ویژگی هایی که دارد در صنعت چاپ تبلبغات جای خود را باز کرده و کاربردهای فراوانی را به خود اختصاص دهد. دستگاه بنر در واقع یک دستگاه چاپ لارج فرمت است که بر روی اکثر متریال ها می تواند چاپ بزند.
توجه داشته باشید که این دستگاه نیاز به دانش تخصصی دارد. هم برای خرید دستگاه بنر باید توجه خود را به موارد تخصصی این دستگاه معطوف کنید و هم برای نصب و به کارگیری این دستگاه باید موارد مهمی مورد توجه قرار گیرد . در ادامه این مطلب به معرفی دستگاه بنر و کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

هد دستگاه بنر

هر دستگاه صنعتی نیاز به یک قلب تپنده دارد. شاید بتوان هد دستگاه بنر را به نوعی قلب این دستگاه دانست که در صورتی که به درستی کار نکند، کل فرآیندهای دستگاه بنر دچار اختلال می شود. هد این دستگاه به نوعی تمام عملیات چاپ را به عهده دارد. نگهداری از دستگاه بنر بیشتر معطوف به نگهداری از هد این دستگاه می شود، چرا که شاید گران ترین قطعه تعویضی در الین دستگاه هد دستگاه بنر باشد.
نکته قابل توجه در مورد هد این است که هنگام نصب دستگاه بنر باید این هد توسط یک تکنسین حرفه ای نصب شود تا مشکلی برای هد ایجاد نشود. شما باید مطمئن شوید که هد دستگاه به خوبی نصب شده و کار می کند و بعد از آن دستگاه بنر را تحویل بگیرید. پس توجه داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل در هنگام تحویل دستگاه بنر به شما همان نصب و راه اندازی هد است.

دستگاه چاپ بنر

نگهداری از هد هم بسیار مهم است. شما باید با نگهداری از هد، عمر این قطعه از دستگاه بنر را بالا ببرید تا از این نظر بتوانید در هزینه های چاپخانه صرفه جویی کنید. یکی از مهمترین عوامل در نگهداری از هد دستگاه بنر این است که هد دستگاه را به صورت منظم و به طور صحیح کپ کنید. کپ کردن دستگاه بنر آن هم به صورت صحیح می تواند عمر هد را بالاتر ببرد و از نازل گرفتگی یا همان هدگرفتگی جلوگیری کند. توجه به دما و رطوبت محیط چاپخانه ای که دستگاه بنر در آن نصب شده است و ولتاژ سر هد نیز از عوامل تاثیرگذار بر روی هد هستند.
اگر بخواهید کارایی چاپخانه و بهره وری آن را افزایش دهید، باید توجه زیادی به هد داشته باشید. هد مسئول چاپ و پاشش رنگ بر روی متریال است و اگر به خوبی کار نکند کیفیت چاپ خراب می شود. کیفیت چاپ نیز یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در جذب و نگهداری مشتری است و به همین علت نمی توان به این سادگی از کنار آن گذشت.

بدنه دستگاه بنر

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه بنر به آن توجه داشته باشید، اهمیت بدنه و میزان وزن و استحکام آن است. شاید کمی غیر معقول به نظر برسد اما وزن بدنه دستگاه بنر نقش کاملا مستقیمی بر کیفیت چاپ با دستگاه بنر دارد. اگر وزن بدنه نسبت به قدرت و سرعت هد دستگاه پایین باشد، نویز و لرزش بسیار خفیفی به دستگاه بنر وارد می شود. این نویز خفیف به شدت بر کیفیت چاپ اثر می گذارد.
باید سعی کنید با خرید از شرکت های معتبری که علم این کار را دارند، از موزون بودن و هماهنگ بودن قدرت هد با وزن دستگاه بنر مطمئن شوید. در واقع این شرکت ها هستند که باید با توجه به قدرت هد، بدنه مناسبی را برای دستگاه برگزینند. البته برخی شرکت ها نیز به صورت صادقانه بدنه های مختلف خود را با قیمت های متفاوت در دستگاه بنر ارائه می کنند.

فایل PDF این نوشته را برای خود ایمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *